0321 Küldemények



Ebben a menüpontban tudja küldeményeit megtekinteni, szerkeszteni, valamint elérheti innen a küldeménynaplót is. A menüpont további almenükre bontható:



Menü rendszer


Áttekintés

Itt a már korábban létrehozott küldemények listáját tekintheti meg. A táblázatban láthatja a küldemény nevét, típusát (e-mail, SMS, levél, telefonhívás) és hogy a küldemény aktív-e, azaz már eseményként szerepel-e valamely kampányában, vagy sem. A táblázat fejlécének mezőire kattintva megváltoztathatja a rendezést, a különböző oszlopok ABC szerinti növekvő illetve csökkenő sorrendben. A küldeményeket az előnézet linkre kattintva tekintheti meg egy adott címzett adataival kitöltve. Módosíthatja, lomtárba helyezheti vagy törölheti is azokat. Ha még nem készített küldeményt, akkor a "Jelenleg üres a lista" üzenetet láthatja a táblázat helyett. A táblázat alján lévő nyilakkal lapozhat további küldeményeire, ha sok küldeményt hozott már létre. A kereső dobozzal könnyebben kiigazodhat küldeményei között. Ha megadja a keresési feltételt, a rendszer kilistázza az ahhoz tartozókat. Ha már vannak elkészült küldeményei, akkor a táblázatban az alábbi mezők szerepelnek:

  • Név
  • Típus
  • Utolsó módosítás
  • Aktív
  • Műveletek
    • Előnézet
    • Módosítás
    • Áthelyezés a lomtárba
    • Törlés


Küldemények listája

A küldemény nevét Ön adhatja meg szerkesztéskor, illetve létrehozáskor. A névnek egyedinek kell lennie, ha létezik már küldemény a kívánt névvel, erre a rendszer figyelmeztet.

A küldemény típusa négy fajta lehet: e-mail, postai levél, SMS vagy telefonhívás. Az SMS küldeményeket csak akkor tudja kiküldeni, ha megfelelő SMS egyenleg áll rendelkezésére. Az e-mailek esetén szintén van egy havi limit, ami csomagonként változó nagyságú.

Az utolsó módosítás oszlopban azt a dátumot láthatja, amikor az adott küldeményt utoljára szerkesztette.

Az aktív oszlop azt jelzi az Ön számára, hogy az adott küldemény kampányeseményhez van-e már rendelve. Így könnyen elkülönítheti egymástól a még szerkesztés alatt álló, és már teljesen elkészült küldeményeit.

Az előnézet gombra kattintva az adott küldeményt megtekintheti úgy, ahogy azt a címzett meg fogja kapni. Ehhez a címzettei közül az első 10 címzett adataival tekintheti meg a küldeményt. Szintén ezen az oldalon tesztelésképpen is elküldheti a küldeményt egy megadott e-mail címre. Postai levél esetén próbanyomtatást készíthet ugyanitt, SMS esetén pedig egy megadott telefonszámra küldheti ki.

A módosít gombra kattintva egy Word-szerű szövegszerkesztővel (WYSIWYG - What You See Is What You Get editor-ral) módosíthatja az adott küldemény tartalmát, és kinézetét. A Felhasználói kézikönyv „WYSIWYG” fejezete alatt bővebben olvashat a szerkesztő használatáról.

A lomtár gombra kattintva a lomtárba helyezheti az adott küldeményt, így az kikerül a küldemények listájából, de nem törlődik véglegesen, bármikor visszaállítható.

A törlés gombbal eltávolíthatja az adott küldeményt a projektjéből.


E-mail létrehozása

Itt hozhat létre új e-mail típusú küldeményt, vagy a már meglévőket itt tudja módosítani. A készülő e-mailt elnevezheti, valamint megadhatja a levél tárgyát is, amit a címzett látni fog tárgyként. A két mező értéke legtöbb esetben megegyezik, ezért ha a név mezőt kitöltötte, a tárgy mező is automatikusan kitöltődik ugyanazzal a szöveggel, de természetesen át is írhatja egyénileg.

A név és a tárgy megadása után fájlokat is hozzá tud adni csatolmányként az e-mailjéhez, ha a "Fájl kiválasztása" gombra kattint.

Egyszerű szöveg (plain text) használatával levele formázás nélkül, szöveges formában kerül kiküldésre. A formázott levelet csatolmányként fogja a címzett megkapni. Ez akkor hasznos, ha olyan egyszerű levelezőklienssel (mobiltelefonnal) tekinti meg címzettje a levelet, mely HTML megjelenítésére nem alkalmas.

Küldés PDF formátumban opció esetén levele kizárólag csatolmányként, PDF formátumban fog megérkezni címzettjéhez/címzettjeihez. A levél törzsébe a "Csatolmány: tárgynév.pdf" kerül, ahol a tárgynév a levél tárgya, vagy a "levél.pdf", amennyiben a tárgy mező nem volt kitöltve.

Képek beágyazásakor a küldeményben szereplő képeket a rendszer belekódolja az e-mailbe, nem pedig csatolva küldi el, vagyis megtekintésükhöz a címzettjének azt nem kell külön megnyitnia. Ekkor az e-mailben található képek úgynevezett inline-attachment-ként kerülnek be az e-mail forrásába, ez olyan esetekben lehet hasznos, ha a levelezőkliens letiltja a külső hivatkozással megjelölt képek megjelenítését.

A Mégsem gombbal elvetheti levelét.

A mentés és befejezés gombbal befejezheti az e-mail szerkesztését és a kész levél bekerül a küldemények listájába.

A Tovább gomb a szerkesztés további fázisaihoz irányít bennünket.

A szerkesztőfelület alatt találhatja a saját – és a beépített sablonokat, melyekkel levele még egyedibbé tehető. Ha még nem választott sablont, a szerkesztőfelület üres.

Hozhat létre saját sablonokat, melyekhez indexképet rendelhet az eredményesebb keresés érdekében.

A szerkesztőfelületen a szerkesztés ikon segítségével tudja a sablonok alapértelmezett, vagy a már megírt szövegét módosítani.

Itt nyílik lehetősége mintaszövegek, kérdőívek, hivatkozások és dinamikus elemek beszúrására – a legördülő menüből választhatja pl. az adatmódosítási linket, amelyre rákattintva az olvasó az adatait tudja megváltoztatni, a leiratkozási linket, amelyre kattintva le tud iratkozni a hírleveléről, és a böngészőlinket is, mellyel, amennyiben ügyfele e-mail kliense nem tudja megnyitni az Ön küldeményét, akkor erre a beépített linkre kattintva ezt böngészőben nyitja meg. A szerkesztő menüben a szokásos lehetőségek állnak rendelkezésére szövege formázására.

Menü rendszer

Előző gombbal tudunk az előző, alapszerkesztési oldalra visszanavigálni, Mentés és előző-re kattintás esetén a navigálás mellett az addig szerkesztett levelünket menthetjük el.

A mentés és befejezés gombbal befejezheti az e-mail szerkesztését és a kész levél bekerül a küldemények listájába.

A mentés és továbbszerkesztés gomb arra az esetre került ide, ha Ön biztos akar lenni abban, hogy a rendszeren kívül álló okokból (például: megszakadó internetkapcsolat, stb...) sem fog elveszni a szerkesztett küldeménye. Ekkor egy gyors automatikus mentés után azonnal tovább szerkesztheti a küldeményt.

A mentés és előnézet gombra kattintva a küldemény mentése után egyből megtekintheti azt, hogy lássa, hogyan fog kinézni a címzettek postafiókjában, vagy akár azonnal küldheti is egy Ön által megadott e-mail címre.

Abban az esetben, ha levelének már választott egy sablont, és a levél tartalmát is részben vagy teljes egészében összeállította, de mégis új sablont szeretne választani, akkor nem kell elölről kezdenie a levél szerkesztését.

Menü rendszer

A sablonok mezőkre vannak bontva (pl. header/fejléc, content/törzs, lábjegyzet/footer), amelyekből az összeállított tartalmat összepárosíthatja az újonnan kiválasztott sablon mezőivel.

Menü rendszer

Ezt bármikor megteheti, mentés előtt, vagy mentést követően egyaránt, így korábban elmentett levelének bármikor adhat új arculatot.

Menü rendszer



SMS létrehozása

Itt új SMS típusú küldeményt hozhat létre, vagy a már meglévőket módosíthatja. Az SMS-nek szintén megadhatja a nevét. Egy üzenet megírására 160 karaktert használhat fel. Ennek figyeléséhez egy karakterszámláló nyújt segítséget, amit a szövegdoboz alatt található. Az SMS szerkesztése során dinamikus elemek használatára is lehetőség van, így címzettjeit saját nevén nevezheti, vagy bármelyik adatát beszúrhatja a szövegbe. Figyeljen rá, hogy a dinamikus elemek használatakor például egy cím, vagy túl hosszú név esetén a karakterszámláló nem tud pontos értéket mutatni, így számoljon rá néhány extra karaktert a túl hosszú adatok esetén. Az SMS mentés után szintén bekerül a küldemények listájába.


Postai levél létrehozása

Itt hozhat létre új postai levél típusú küldeményt, vagy a már meglévőket itt tudja módosítani az elektronikus levelek létrehozásával megegyező módon. A készülő levelet elnevezheti.

Itt is, hasonlóan az elektronikus levél esetéhez, levele egyedibbé tétele érdekében használhatja a saját – vagy a beépített sablonokat, szerkesztheti és formázhatja meglévő szövegeit.

A mentés és befejezés gombbal befejezheti a levél szerkesztését és a kész küldemény bekerül a küldemények listájába.

A mentés és továbbszerkesztés gomb arra az esetre szolgál, ha Ön biztos akar lenni abban, hogy a rendszeren kívül álló okokból (például: megszakadó internetkapcsolat, stb...) sem fog elveszni a szerkesztett küldeménye. Ekkor egy gyors automatikus mentés után azonnal tovább szerkesztheti a küldeményt.

A mentés és előnézet gombra kattintva a küldemény mentése után egyből megtekintheti azt, hogy lássa, hogyan fog kinézni a címzettek postaládájában, vagy akár letöltheti PDF formátumban azt.


Telefonhívás létrehozása

Ügyfeleivel a legközvetlenebb módon telefonon tud kommunikálni. Ilyen esetekben általában egy sablon kampányszöveget kell elmondani, egy témáról kell beszélni a címzetteknek. A LadyBird a telemarketingben is segítséget nyújt Önnek.

Itt hozhat létre új telefonhívás típusú küldeményt, vagy a már meglévőket itt módosíthatja. A telefonhívásnak megadhatja a nevét, és az okát. Javasoljuk, hogy az ok mezőt is töltse ki, adja meg a hívás tárgyát, vagy akár az egész beszélgetés szövegét leírhatja ide, ezáltal zökkenőmentesen bonyolíthatja le telefonhívásait. A szerkesztés során dinamikus elemek használatára is lehetőség van, így címzettjeit saját nevén nevezheti, vagy bármelyik adatát beszúrhatja a szövegbe.

A mentés gombbal befejezheti a szerkesztést, és a kész küldemény bekerül a küldemények listájába.


Napló

A küldeménynaplóban minden olyan küldemény megtalálható, ami már egyszer el lett készítve. Ezeket a küldeményeket szűrheti dátum szerint egy időintervallum megadásával, de akár kampány, címzettcsoport, típus és küldemény szerint is. Az időintervallumot megadhatja kezdő-, és végdátummal, vagy a legördülő menüből kiválaszthat előre definiált intervallumokat. A kezdőoldalon az összesített küldeménynaplót tekintheti meg, vagy a további lapfülekre kattintva a különböző küldeménytípusok szerint listáz a rendszer.

A táblázatban az alábbi mezők szerepelnek:

  • Dátum
  • Kampány
  • Küldemény
  • Típus
  • Címzett
  • Állapot


Dátum: Itt a küldemény kiküldésének, létrehozásának, vagy visszadobásának időpontját láthatjuk attól függően, hogy az adott küldeménynek mi az állapota.

Kampány: Ez az oszlop adja meg, hogy az adott küldemény melyik kampányban szerepel.

Küldemény: Itt a küldemény neve olvasható, ezt Ön adta meg a szerkesztésekor. Ha a küldeményt időközben törölte a rendszerből, akkor a "Törölt küldemény" felirat jelenik meg.

Típus: Ez a küldemény típusát jelöli, négy féle lehet: e-mail, postai levél, SMS és telefonhívás.

Címzett: Itt azoknak az e-mail címeit láthatjuk, akiknek ki lett küldve a küldemény. Természetesen az SMS és telefonhívás típusú küldemények esetén itt egy telefonszám fog megjelenni. Ha a mezőben a "Törölt címzett" látható, akkor az adott címzettet már eltávolította a rendszerből.

Állapot: Ez a menüpont a küldemény állapotáról tájékoztat. E-mail, postai levél és SMS esetén két féle lehet: kiküldve - ha a küldemény már ki van küldve -, és visszadobva - ha a küldemény rossz e-mail címre, vagy telefonszámra ment ki, vagy a címzett postafiókja megtelt, illetőleg nem elérhető el. A telefonhívás típusú küldeménynek három állapota lehetséges: elintézve – ha a hívás sikeresen végbement-, elintézésre vár – ha már létrehozta, és hozzáadta egy kampányhoz, de még nincs elküldve -, és sikertelen hívás - amennyiben a címzett nem volt elérhető, vagy telefonszáma nem lett helyesen megadva.


Statisztika

Lásd később a Statisztika fejezet alatt.


Lomtár

Itt találja a korábban lomtárba helyezett küldeményeit. Szűrhet név vagy típus megadásával is, így gyorsabban megtalálja a keresett küldeményt. A táblázat fejlécének mezőire kattintva a küldemények sorrendjét változtathatja meg, a különböző oszlopnevek szerinti növekvő illetve csökkenő sorrendben. A táblázatban található műveletekre kattintva megtekintheti a küldemény előnézetét, visszaállíthatja azt az eredeti helyére, azaz a küldemények listájába, vagy véglegesen törölheti is.